En İyi 10 Anime Oyunu

En İyi 10 Anime Oyunu

En İyi 10 Anime Oyunu - Geniş kitlelerce takip edilen anime serileri elbetteki oyun yapımcıları tarafından bir çok kere konu edilmiştir . Manga ve televizyon dizileri milyonlarca anime fanı tarafından takip edilen bu serilerin , nedense çok az bir bölümü oyun dünyası tarafından kabul görmüş ve beklenen satış rakamlarına ulaşmıştır . Japonya adasını dışarıda tutarak popüler kültürün tüketim çılgınlıklarından birisi olan oyunlar , anime yaratıcılarının iş sahası olmakla birlikte az önce de söyeldiğim gibi dünya oyun piyasasında çok da kabul görmemekte . Yinede hem animesiyle hem de oyunlarıyla nispeten kabul görmüş ve başarılı serileri kendimce derlemek istedim . Evet şov başlıyor .. Kemerleri takalım.

10.Saint Seiya Brave Soldiers

3D bir dövüş oyunu olan SSBS , animeyi çok iyi yansıtması bir yana , St.Seiya sevenler için kaçırılmaması gereken bir yapım . Ülkemizde anime fanları dışında çok bilinmeyen bu seri hakettiği yeri edinemediğinden 10 numarada yer verdim ve bir parça tanımanızı istedim açıkcası . Gelelim oyuna . Detaylar ve anime evreni çok iyi yansıtılmıs . Story diye adlandırabileceğimiz modu da çok doyurucu olan SSBS , animeyi izlemeden direkt olarak oynamayı tercih edenleri de tatmin edecektir . Özellikle en yakın arkadaşınızla saatlerce birbirinize tekme tokat dalarak çok eğlenceli vakit geçireceğinize eminim.

9.Captain Tsubasa (PS2)

Japoncam olmadığı için malesef oyunun tam adını sizinle paylaşamıyorum . Ancak zaten halihazırda Playstation 2 için başka bir Tsubasa oyunu olmadığından rahatlıkla ”PS2” diye adlandırabilirm sanırım . 3D bir Tsubasa oyunu olan bu yapımı yıllar önce deneyimlemiş ve hala arada arkadaşlarımla PS2 nostaljisi yaptığımızda All Star maçları düzenlediğimiz bir oyun olan Captain Tsubasa , özellikle 90 öncesi doğan arkadaşları gözyaşlarına boğacak sahnelerle dolu (Misaki Taro ile golden combo ve kaleci Müller sahnesi oyunda aynen var) . Birebir Tsubasa animesinin kronolojisiyle ilerleyen oyunda , animedeki iniş cıkışları birebir hissedebiliyorsunuz . Özellikle Nankatsu ile oynadığımız segmentlerde devleşen Nitta ve ikizlerin , milli maçlardakı kayboluşları bu oyundada birebir size hissettiriliyor ve bu gerçekten şahane bir detay (Matsuyama ile ortasahadan vurun mesela gol oluyor) . Şu anda belki de hiçbirinizde PS2 yok ama mutlaka bir emülator indirip bu şahane oyunları denemelisiniz.

8.One Piece Pirate Warriors Serisi

Büyük anime serileri söz konusu olduğunda , oyunları bakımından bence hep gölgede kalan One Piece , listemize PW serisi ile girmeyi başarıyor . Eğer bu seriye bir One Piece oyununu almasaydım beni ıslak sopa ile dövecek bir çok kişi tanıyorum . Oyuna gelirsek ; birçok kişinin tiksindiği benim ise nedense çok sevdiğim bir seri olan Dynasty Warriors‘a benzer bir oyun olan OPPW , açıkcasız görselliği ile DW’dan daha iyi bir yapım . Üzerimize hücum eden düşman güruhlarını toz ettiğimiz ve bunu yaparken de anime içindeki detayları sıkça kullandığımı OPPW , bize büyük bir One Piece ziyafeti sunuyor . Eşinizle , dostunuzla co-op olarak oynayabileceğiniz OPPW , vucudunuza zerkedilmiş bir adrenalin iğnesi gibi sizi salonda yerden yere çarpacaktır.

7.Duel Masters (PS2)

Yu Gi Oh serisinin izinden giden ve bunu da gizlemeyen Duel Masters , oyun yapımı konusunda yıllarca Yu Gi Oh oynarken hissettiklerimize tercüman olmuş durumda . Yu Gi Oh evreninde sadece son teknoloji maç alanlarında olan , içindeki yaratıkları hologramlaştırma olayı bu oyunda direkt olarak karşımıza cıkmıştı ve animasyonları çok hoşumuza gitmişti o zamanlar . Tabiki aynı desteyle 100 maç attığımızda artık sıkıcı bir hal almaya başlasada , Yu Gi Oh oyunlarına kıyasla artı bir özellik olarak not düşmeliyim ve bu listeye de almalıyım Duel Masters‘ı . Zaten oyun olarak da iyi bir yapımdı ve severek oynamıstık . Hatta bunu karşılıklı oynamak ugruna iki Playstation‘u birleştiren bir aparat dahi edinmiştik. Tabiki iki ayrı tvde.

6.Digimon Story Cyber Slouth

Pokemonu yasakladılar ya bundan yıllar once ! O Charizard‘ın Ash ile barıştıktan sonra ne yaptığını öğrenemedi ya şu çocuk ; işte öyle birşey ( 😀 ) . Derken Digimon‘lar girdi hayatıma 2001 yılında . O efsane açılış melodisiyle yaralarımı sardığında 10’lu yaşlarımdaydım . Şarkısını ata tuta söylerken çocukluğumun en güzel anılarını biriktirdiğimi ancak şu anda anlıyorum . Yıl olmuş 2016 ama hala Digimon efsanesi sürüyor ve bunu güzel bir oyunlada süslemiş durumda . Ama şunu söylemeliyim , Digimon sevmiyorsanız bu oyundan uzak durun . Çünkü fazla bir şey vaadetmiyor Digimon‘lar dışında . Veritabanlı bir Jrpg olan DSCS , Jrpg severleri zaten cezbedecektir . Bu yazıyı yazarken de arkadan açtım sezon 1 açılışını dinliyorum , tüyler hep diken.

5.Pokemon Serisi

Buraya herhangi bir oyun yazmayacağım . Anime serisiyle yakaladığı başarıyı oyunlarıylada yakalayan ender serilerden biri olan Pokemon , kalbi kırık bir çocuğun bitmek tükenmek bilmeyen bekleyişidir benim için . Hergün aynı saatte Atv‘yi açar izlerdim seni . O günde okuldan gelmiştim , açtım televizyonu , ama sen yoktun . Ayşe Özgün vardı . Kendi kendime dedim ”herhalde yayım saati değişti . yarın okula gitmiyorum” . Ertesi gün sabah saat 6’da ayaktaydım . Derken açtım tv’yi , Tsubasa , Bugs Bunny ; tamamda nerdesin eyyy sevgili . Kırdın kalbimi ve şimdide oyuncuların kalbini kırıyorsun . Nedir arkadaş senin bu Nintendo sevdan . Bi PS2 ye çıkmadın , yıllarca bekledik . İnşallah başka konsollara dedik yine yoksun . Değiş artık eyy sevgili sensiz olmuyor.

4.Bleach Blade Battlers 2nd (PS2)

Yazılarımda sıkça bahsettiğim ve bahsedeceğim denyo arkadaşım E.U Dinçer’le Bleach izlemeye başladığımızda yıl 2008’di . Önce ben bu arkadaşın bulduğu animelere burun kıvırırken , bir gün internetten indirdiği bir seri olan Bleach‘le geldi elinde Hdd . Dedim ”tatava yapma yükle pc’ye gel PES atacaz” . Neyse ben bunu yendim tabi her zamanki gibi PES‘te . Sabaha karşı bi bakayım su Bleach‘e dedim . Deyiş o deyiş . Shounen bir anime olan Bleach (bilenler zaten ulan Bleach bu Bleach diyorlar) , beni kendisine bağımlı hale getirmiş ve ertesi gün arkadaşımı arayıp ”lan olum bu ne lan , olum cok iyi , bunun oyununu bulalım” dememe neden olmuştu o yıllarda . Oyununu bulanda E.U Dinçer’di . Çekti CD’ye getirdi . PS2‘ye takış o takış … Gerçekten iyi bir anime oyunu olması dışında bu güne kadar oynadığım en iyi dövüş oyunlarından da birisidir BBB2nd . Animeyi çok iyi yansıtması dışında , haritayı kullanma özgürlüğü gibi birçok stratejiyi de içerisinde bulundurmasyıla benim için yeri çok ayrıdır . Tek kusuru oyunun yapıldığı tarihte , animedeki ilerlemişlik seviyesi Shounen olmasından kaynaklı bir şekilde bazı karakterlerin eksik yada farklı olmasıydı . Örneğin Grimmjow çok vasattı ve beni sinir etmişti bu olay . Hatta Ulqiorra tamamiyle bitikti . Bunun dışında Taichou‘larımız ve 13 Gotei tayfası tamamiyle aynı (ufak eksiklikler dışında) . Bu oyunu bulun oynayın derim.

3.Naruto Serisi

”Aaa!” Demeyin boşa. Birçoğunuzun ilk sırada beklediği bu seriyi ben malesef 3.sırada gördüm ve o şekilde değerlendirdim . Bence animeler tarihinin en iyisi olan Naruto hakkında ne oyunlarıyla nede animesiyle ilgili çok şey söylemeye gerek duymuyorum . Zaten güncel olarak yeni oyunları çıkan , animesiylede finale çok yaklaşan bu seri büyük bir efsane ve 3.’lük koltuğunu da hakediyor . Bu koltukla ilgili ilk süprizim 3.’lüğün paylaşılıyor olması.

3.Dragon Ball Serisi

”Bitttonmondoküü DragonBolü” diye girmek istedim lafa . Sağlam bir dövüş oyunu serisi olma yolunda olan DB , aynen Naruto gibi adından bahsedilmeye bile gerek olmayan bir seri . Bir çoğuna göre gerçek anime efsanesinin tam da kendisi olan DB , bu tahtı bence Naruto ile paylasıyor . Ne hikmetse oyunlar söz konusu oluncada aynı basamakta yer alıyorlar ve bence bu çok makul bir şey.

2.Yu Gi Oh GX Tag Force

”Neden birçok oyunu varken , sadece bir oyun üzerinde durdun ve serisi demedin?” diye sorduğunuzu duyar gibiyim . Windows için yapılmış ”Yugi Kaiba’ya karşı” gibi çerezlik Yu Gi Oh oyunlarıyla karıştırmamak için . Benim oynadığım Yu Gi Oh oyunalrı içinde en büyük içeriğe sahip olan TF , bir seri olarak devam etti ve yanlış bilmiyorsam 6 devam oyununa sahip . Ancak ben size ilkini oynamanızı şiddetle tavsiye ediyorum . PS2‘nin anime oyunları konusunda ne kadar zengin bir konsol olduğuna şaşırmakla birlikte , Duel Academy‘de kim varsa kapışabildiğimiz TF , içinde bulundurduğu kart sayısıyla da sizi çok şaşırtabilir . Mutlaka edinin ve oynayın derim . Yu Gi Oh efsanesinin bir parçası olarak yanınıza istediğiniz yareninizi alıp Düello Akademisinde Tag savaşlar yapabileceğinin bu oyun çok da ilğinç süprizlere gebe.

1.Shin Megami Tensei Serisi (Persona)

Geldik birinciye... SMT olarak bilinen ve oyun dünyasında Persona ile adını altın harflerle yazdıran bu seri , P4 Arena Ultimax ile dövüş oyunu da yapabildiğini bize kanıtlamıştı . Yelpazeyi bu kadar genişleten başka bir seri olmadığı için ( farklı türde oyunları aynı başarı yuzdesi ile yapabilen ve animeside bu şekilde olan ) , Shin Megami Tensei 1.’liği sonuna kadar haketmekte . Örnekleyecek olursak Dragon Ball serisi oyunlarında kafa göz kırmaktan başka bir tarz denememiştir yada X bir anime serisi oyunlarındaki yelpazeyi oynanıs ve türle çoğaltsada , başarılı bir seriye imza atamamıştır . Ancak SMT bu dediklerimi başarıyla üretmiş ve biz oyuncuların beğenisini de kaznmıştır . Özellikle PS2 sahipleri Persona serisini mutlaka edinmeli yada emülatörler sayesinde mutlaka oynamalı .. Başka ne denilebilirki .. Oyna , oynat , yaşa.

En İyi 10 Anime Oyunu için hiç yorum yapılmadı.

Yorum Gönder